16 listopada nasza klasa współorganizowała święto czytania i czytelnictwa.
Naszym dziełem była dekoracja holu, wymyślenie i przeprowadzenie gry przestrzennej dla całej szkoły, przygotowanie cytatologii wraz z konkursem. Nawet nie umieszczenie pod portretami pisarzy ich nazwisk stało się inspiracją do kolejnego konkursu. Poniżej umieszczam parę zdjęć z tego, co działo się w trakcie gry!
Wszyscy znają słynną książkę Susanne Collins Igrzyska śmierci. Jeśli jej nie czytali, to na pewno obejrzeli jeden z filmów powstały na jej podstawie.
Tak jak w książce zawodnicy reprezentują swoje osiedla podczas igrzysk, tak zespoły biorące udział w grze byli przedstawicielami swojej klasy. W książce celem gry jest przeżycie. W naszej grze zespoły walczyły o to, by nie stracić nic z nagrody głównej. A nagrodą był zestaw specjalnych, jednorazowych immunitetów nietykalności w przypadku niezapowiedzianej kartkówki czy zaskakującego odpytania na lekcji z różnych przedmiotów. W każdym punkcie gry można było je zachować bądź stracić. Uczestnicy Igrzysk mieli przed sobą do rozwiązania jedno zadanie merytoryczne i jedną aktywność związaną z 4 rodzajami literatury: młodzieżową, historyczną, klasyczną i fantasy. Rodzaj przedmiotu był dopisany do poszczególnych punktów gry. Immunitet nietykalności z danego przedmiotu może być wykorzystany pod warunkiem uprzedzenia nauczyciela na początku lekcji i uzyskania podpisu na karcie immunitetów.
Czas na wykorzystanie nagrody: 16.11.2016 -22.12.2016.
ZASADY
1.
W grze biorą udział 3-osobowe zespoły klasowe wyłonione w drodze losowania przeprowadzonego w poniedziałek (14.11)
2.
Celem gry jest „zaliczenie” czterech punktów gry i zdobycie nagrody głównej
3.
Dodatkowe nagrody za wyjątkową oryginalność rozwiązania zadania zaproponowanego przez zespół klasowy przyznaje obsługa punktu
4.
Zespół klasowy otrzymuje w punkcie rejestracyjnym KARTĘ IMMUNITETÓW, którą po zakończeniu gry musi uwierzytelnić u prowadzących grę w punkcie końcowym. KARTA zawiera informacje o wszystkich przysługujących immunitetach. W KARCIE będą zaznaczone straty immunitetów (skreślenie przez punktowych).
5.
Zespół przechodzi trasę gry według wskazówek na swojej KARCIE.
6.
Gra rozpoczyna się w momencie sygnału dźwiękowego, jaki da MISTRZ GRY.
Po usłyszeniu tego sygnału grupy rozpoczynają rozwiązywanie zadań od stanowiska zaznaczonego na KARCIE.
7.
Na każdym punkcie grupa losuje numer oznaczający tytuł książki, na podstawie której będzie rozwiązywać zadania. Rodzaj zadań zostanie przekazany w trakcie gry.
8.
Zaliczenie zadania zależy nie tylko od poprawności, ale także od czasu wykonania. Po zakończeniu zadania grający otrzymuje informacje o jego zaliczeniu lub nie od punktowych. Zostanie to odnotowane w KARCIE IMMUNITETÓW.
9.
Przewidywany czas gry to 30 minut. Po tym czasie zwycięstwo przypada temu zespołowi, który ma najwięcej poprawnie wykonanych zadań
Igrzyska czas zacząć!
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
|
fot. M. Wiśnioch |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz