Część I
1. wprowadzenie
Pytania do filmu:Jakie wydarzenia zostały przedstawione w filmie?
Co dokładnie działo się na planie filmowym?
Kogo i w jakich sytuacjach można zobaczyć w filmie?
Rewolucja w Rosji (0:51)
2. charakterystyka społeczeństwa rosyjskiego pod względem narodowościowym, społecznym i politycznym
( praca ze źródłem ikonograficznym i statystycznym)
Jak kształtował się stosunek liczebności Rosjan do liczebności innych narodowości
w państwie rosyjskim w 1917 r.?
W jaki sposób wojna mogła wpłynąć na skład społeczny ludności w Rosji?
na podstawie. https://pl.wikipedia.org/wiki/I_wojna_%C5%9Bwiatowa [dostęp 4 XII 2018 r.]
liczebność armii rosyjskiej 1914 - 1917
|
|
armia w 1914
|
5 971 000
|
zmobilizowani w ciągu wojny
|
12 000 000
|
polegli i zmarli
|
1 700 000
|
Podział na 4 grupy: kadetów, eserowców, bolszewików i mieńszewików
Polecenie:
Proszę odnaleźć w internecie informacje na temat partii politycznej podając: czas powstania, charakterystykę elektoratu i główne założenia programu partii
Część II
1. Zadanie:
utworzenie posterów, na których grupy (4) przedstawią oczekiwania i nadzieje, jakie wiążą ze zmianami ustrojowymi w państwie rosyjskim takie grupy społeczne jak:
a. robotnicy
c. żołnierze
d. mniejszości narodowe.
Zespoły mają umieścić na posterach w dowolny graficzny sposób informacje na podany temat korzystając z pakietu źródeł
2. Podsumowanie pracy
a. porównanie z wynikami wyborów do Konstytuanty
b. dyskusja - próba odpowiedzi na pytanie: jakie były przyczyny wyborów obywateli rosyjskich.
c. wnioski
Zadanie podsumowujące:
Czy bolszewicy po przejęciu władzy mogli, chcieli i zrealizowali oczekiwania społeczeństwa rosyjskiego? Swoją odpowiedź uzasadnij biorąc pod uwagę politykę bolszewików po III 1918 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz